به گزارش خبرنگار خودروکار، این روزها انواع و اقسام خودروهای چینی در جاده ها و خیابان کشور به چشم می آیند، از ام وی ام های نقلی گرفته تا شاسی بلند های غول پیکر. اگرچه بخت این خودروها در پساتحریم نیز بلند بوده و همچنان با استقبال ایرانی ها روبرو می شوند، با این حال وای به روزی که دست دوم شده و مشتریان قصد فروش آنها را داشته باشند.
به گفته فعالان بازار و مالکان خودروهای چینی، بازار دست دوم این چشم بادامی ها اوضاع مناسبی ندارد و مشتری برای شان کم پیدا می شود. اوضاع به شکلی که برخی مشتریان از بیم اینکه خودرو چینی روی دست شان بماند و وقتی دست دوم شد، مشتری برایش پیدا نشود، قید خرید آن را می زنند و به سراغ محصولاتی دیگر می روند.
اما چرا خودروهای دست دوم چینی بازار خوبی ندارند؟ به نظر می رسد ریشه این موضوع را می توان در تبلیغات منفی در مورد کیفیت این خودروها و البته افت ظاهر آنها جستجو کرد. چه درست و چه غلط، خودروهای چینی هنوز نتوانسته اند از لحاظ کیفی اعتماد بسیاری از مشتریان ایرانی را جلب کنند و بنابراین خیلی ها خرید مدل دست دوم این خودروها را نوعی ریسک می دانند.
به عبارت بهتر، مشتریان بیم آن را دارند که نکند با خرید مدل های دست دوم خودروهای چینی، متضرر شده و پی در پی روانه تعمیرگاه ها شوند.
نکته دیگر در مورد بد بازار بودن خودروهای چینی اما افت ظاهر آنها است، چه آنکه این خودروها معمولا زودتر از آنچه باید، از قیافه می افتند و بنابراین طبیعی است که مدل های دست دوم شان چندان خوش فروش نباشد.
البته این دو دلیل مختص همه خودروهای چینی نیست، چه آنکه هستند چشم بادامی هایی که دست دوم شان نیز مشتری داشته و به اصطلاح روی دست مالکان خود نمی مانند.
انتهای پیام/